8 reactions on “

  1. @ton Ik vind het moeilijk te duiden. De overton maat lijkt me lastig meetbaar, ik zou zelfs zeggen subjectief. Ik heb wel het gevoel dat het window groter is geworden; zaken die er vroeger duidelijk buiten vielen als “onacceptabel” zijn nu normaler.

  2. @mrb zou wel geinteresseerd zijn of er beleidsdomeinen zijn waar het spectrum aan meningen is geplaatst langs de Trevino schaal bij het Overton venster. Maar ben nog nooit zoiets tegengekomen volgens mij. Jij?

  3. Aha! Tot vandaag kende ik de term Overton-venster niet. Maar het geeft een naam en definitie aan iets wat ik zeker herken.

    Interessant om de komende jaren in de gaten te houden. Zodra we langzaam uit de pandemie komen verwacht ik dat bepaalde onderwerpen weer meer belangstelling gaan krijgen, en oplossingen daarvoor langzamerhand binnen het Overton-venster gaan vallen. Hopelijk iig

Comments are closed.

To respond on your own website, enter the URL of your response which should contain a link to this post's permalink URL. Your response will then appear (possibly after moderation) on this page. Want to update or remove your response? Update or delete your post and re-enter your post's URL again. (Find out more about Webmentions.)

Likes